قالب پرشین بلاگ


وبلاگ عاشقان فرهاد مجیدی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهاد مجیدی و آدرس farhadmajidi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سازمان لیگ برتر

به گزارش آبیته دات کام ، مهدی تاج در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،در خصوص برنامه های آتی لیگ برتر اظهار داشت:تمامی بازی هایی که از این پس بنا به هر دلیل لغو شود و یا امکان برگزاری آن وجود نداشته باشد روز ۸ فروردین ماه سال ۹۲ برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما تعامل خوبی با کی‌روش داریم اما لیگ را به موقع تمام می کنیم. این را هم باید در نظر بگیریم که هر دو طرف باید ملاحظات یکدیگر را بکنیم.

به گزارش فارس، برنامه‌های آینده تیم های لیگ برتری به شرح زیر است:

۹ فروردین ۹۲:

استقلال- سپاهان، نیمه نهایی جام حذفی

۱۶ فروردین۹۲:

برنده دیدار پرسپولیس و ذوب آهن- داماش گیلان

قرار است برنامه ریزی جدید بازی‌های لیگ برتر در روزهای ۲۳ و ۲۵ فروردین ماه در تقویم سازمان لیگ گنجانده شود.

 

امیر قلعه نوعی

 

سرمربی استقلال تهران گفت: امکانات ما به هیچ وجه در حد خبرنگاران نیست ولی بضاعت‌مان همین است.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر راه‌آهن از هفته ۲۵ لیگ برتر گفت: ابتدا بابت بازی دیروز تیم ملی تبریک می‌گویم؛ بردی که نیازش داشتیم ولی ملاک نیست. با این حال جای تبریک دارد. خوشحالم که ۴۰ درصد از ترکیب تیم ملی از تیم ما بود ولی این برد یک برد ملی بود و امیدوارم که این روند را ادامه دهیم.

او ادامه داد: راه‌آهن تیم تاکتیکی است و بازی سختی برابر این تیم خواهیم داشت. سرمربی این تیم از بزرگان فوتبال ما و مربی بسیار خوبی است ولی بگذارید، از سازمان لیگ گله داشته باشم. متاسفانه آقای تاج هم جواب سوالات ما را نمی‌دهد. بعد از بازی ملوان تاکنون برنامه مسابقه‌های ما را ببینید. مثلا بعد از رفتن به انزلی یک روز پرواز داشتیم. در حالی که رقیب ما یک روز هم بیشتر استراحت کرده بود. به هر حال می‌توانید این را هم ببینید که دیروز چهار بازیکن ما در تیم ملی بازی می‌کردند. فکر می‌کنم که می‌شد بازی ما و راه‌آهن روز شنبه برگزار شود، ولی خب شنیده‌ام که گفته شده سپاهان و راه‌آهن بازی عقب افتاده دارند و باید جوری برنامه‌ریزی شود که آن مساله هم حل شود. البته می‌شد یک روز هم آن بازی عقب‌افتاده را دیرتر برگزار کرد.

قلعه‌نویی در ادامه افزود: طبیعتا از همه موجودی‌مان در این دیدار نمی‌توانیم استفاده کنیم. جواد نکونام در این دیدار در لیست ۱۸ نفره هم نخواهد بود و در مورد بازیکنان دیگر هم باید ببینیم که وضعیت بدنی‌شان و نیاز خودمان چگونه است تا شاید کمی از آنها استفاده کنیم. درست است که در بازی دیروز دو بازیکن ما تعویض شدند، ولی ای کاش به جای پژمان منتظری که کمتر تحت فشار بود، خسرو حیدری تعویض می‌شد. با این حال امیدوارم که سازمان لیگ دقت بیشتری در این زمینه کند و نگاه عادلانه‌تری داشته باشد. البته از آقای شهبازی و کاظمی تشکر می‌کنم. صحبتم مربوط به برنامه‌ریزی لیگ است.

او در ادامه گفت: امیدوارم فردا بازی خوب و باکیفیتی باشد و بتوانیم با حضور بازیکنانمان بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

امیر قلعه‌نویی در ادامه در پاسخ به حوادث هفته‌ گذشته کمپ استقلال گفت: این که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید، مساله نیست. به هر حال ما امکانات نداریم. درباره خبرنگار ایسنا هم با بازیکنم برخورد کردم؛ چرا که رفتاری حرفه‌ای نداشت. ولی آن طور که من تحقیق کردم، آن خبرنگار هم رفتار حرفه‌یی و خبرنگاری نداشته است،‌ چندین بار گفته‌ام که از محوطه خبرنگاران خارج نشوید. با این حال قبول دارم امکانات ما به هیچ وجه در حد شما خبرنگاران نیست ولی ما هم در همان‌جا در حال تمرین هستیم و بضاعت‌مان همین است. گفتیم ۳۰۰ میلیون اجاره برای زمین پرداخت نشود و آن ۳۰۰ میلیون برای ساختن کمپ استفاده شود.

وی افزود: تیم استقلال در صدر جدول است. البته با کمک اهل بیت و بچه‌ها توانسته‌ایم، جزو چهار تیم جام حذفی هم باشیم. در تیم ملی هم ۴۰ درصد از بازیکنان از تیم ما هستند، شما به من بگویید که این داستان‌ها چیست؟ یک آدم می‌آید و پشت من می‌نشیند. هفت – هشت دقیقه از بازی گذشته به او گفته می‌شود، از آنجا بلند شود؛ چرا که آنجا را بتن ریزی کرده‌اند و خیس است، ولی مقاومت می‌کند. مطمئن باشید اگر جز پسرم به بازیکن دیگری توهین می‌کرد، همان بار اول برخورد می‌کردم. جالب اینجاست که بعد از برخورد من که توسط مسئولان کمپ به بیرون هدایت می‌شده، در حال فحاشی بوده است. حالا شما به من بگویید که چه جوری می‌شود که آقای نصیری در خیابان از ایشان عکس می‌گیرد، می‌گویند رفته است، در انتهای جنت آباد از او عکس گرفته؟ از عادل فردوسی‌پور سوالی دارم: من که ندیده‌ام، ولی می‌گویند برنامه این هفته‌ ۹۰ فشرده بوده است. تو چطور این خبر را از روی خبرگزاری ایسنا کار نکرده‌ای؟ می‌گویند در طول برنامه تندتند صحبت می‌کردی. این مساله چقدر مهم بوده که روی آن کار کردی؟ برای من محرز است که این یک پروژه بوده است.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی همچنین عنوان کرد: به این لیگ بازیکن جوان زیاد تحویل داده‌ام. همین الان می‌گویم که میثم جودکی آینده دفاع تیم من است. من در بازی دوستانه بازی ندهم، چه زمانی به بازیکنان جوانم بازی بدهم؟ آقایان مطبوعاتی از همه شما ممنونم ولی همین آقای سررشته‌داری شاهد است که بارها در آن جلسه گفته شد، اخبار این نشست به بیرون درز نکند ولی متاسفانه عین “واو” حرف‌ها به روزنامه‌ها رفته است. آقای خسروی، قلم‌ آلوده به این انجمن هم رحم نکرد. آقای خسروی! این قلم آلوده چه کسی بوده است؟ این قلم در خدمت برنامه آلوده است. من مجبور می‌شوم سکوت کنم. پس فردا برخی از افرادی که با فردوسی‌پور به فوتبال می‌روند، نمایشی از مظلوم‌نمایی برای او ایجاد می‌کنند. به هر حال من واقعا از آن فردی که اخبار را به بیرون درز داده، ممنونم. به خود این آدم‌ها هم رحم نکرده‌اند.

امیر قلعه‌نویی در ادامه خطابش را به عادل فردوسی‌پور کرد و گفت: عادل من دو بار در مورد تو مردانگی کرده‌ام: یکی سر آن برد من با نتیجه‌ سه بر دو جلوی پرسپولیس بود که از صبح بالای ۳۰ بار به من زنگ زدی، ولی تو به جای مردانگی، ۳۰ بار به من نارو زدی. چرا خبر ایسنا را کار نکردی؟ من شنیده‌ام، آن هوادار را سوار کرده و به بیرون بردند. آقای فردوسی‌پور تو داری به فوتبال خیانت می‌کنی! به شما قول می‌دهم که اگر برنامه «۹۰» نباشد، مانند کشتی سطح‌مان از آسیا بالاتر می‌رود. با این حال می‌گویم که مبارکش باشد. این را می گویم تا به یاد داشته باشید، قلعه‌نویی نه پول می‌دهد و نه برادرش کار بازیکنان دورگه تیم ملی را انجام می‌دهد. پسرم از شش سالگی در سپاهان بوده، بگویم به تمرین نیاید تا عادل فردوسی‌پور خوشش بیاید؟ عادل آدم دارد، مظلوم‌نمایی می‌کند و بعد آدم‌ها حمله می‌کنند. به یکی از دوستانم بعد از درگیری در تمرین گفتم، عادل این برنامه را حتما امشب کار می‌کند. چطور از هشت صبح زنگ می‌زدی؟ آقای آقازمانی هم شاهد است. در آن زمان خوب بودم؟ آیا این درست است که عکس بیاندازی و حالا پسر من نهایتا هشت دقیقه بازی کرده است. آخر هشت دقیقه چیست؟

سرمربی استقلال در ادامه گفت: عادل به دنبال آن آدم‌هاست که این کارها را انجام دهند. پروژه‌سازی‌اش را می‌کند و بعد مظلوم‌نمایی می‌کند. می‌آید و می‌گوید، من مظلومم. بابا این دکان‌ها تمام شده. من توکلم به خدا و اهل بیتش است، هیچ برنامه‌ای در «۹۰» نبوده که به من زنگ نزد و من هر بار می‌گویم، یک بار بیشتر نمی‌آیم. آقای فردوسی‌پور از من در برنامه‌ات نه مطلب بگذار و نه فیلمی نشان بده! چگونه بگویم، نمی‌خواهم از ما چیزی انتشار دهی. در برنامه فشرده این هفته‌ «۹۰» چگونه روی برنامه ما مانور دادی؟ چطور وقتی من را لازم داری، انسان خوبی هستم؟ فردوسی‌پور به جامعه و فوتبال خیانت می‌کند. این حرف من را بعدها متوجه می‌شوید.

قلعه‌نویی در پایان گفت: از خسروی متشکرم ولی آقایان اشتباه من این است که در استادیوم را باز می‌گذارم. می‌گویم جوانان به جای معتاد شدن بیایند استادیوم و تمرین را ببینند. آقایان دم از قلم می‌زنند. فردا اگر فردی برود، پشت یحیی بنشیند و همین اتفاق بیافتد چه؟ فقط مشکل من هستم؟

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:59 ] [ A--A ]

 

 

 

 

 

 

  

 

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:13 ] [ A--A ]

قلعه نویی

به گزارش آبیته دات کام و به نقل از خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا باید به خاطر پیروزی تیم ملی به جامعه فوتبال تبریک بگویم چون فوتبال به این برد نیاز داشت؛ اما نباید به این پیروزی دل ببندیم چون این مسابقه نمی‌تواند ملاک خوبی باشد و در بازی‌های آینده باید تیم را ارزیابی کرد.

وی افزود: بازیکنان تیم ملی تلاش زیادی انجام دادند که جا دارد از آنها تشکر کنیم و البته خوشحال هستم که ۴۰ درصد تیم متعلق به استقلال بود و انشاءالله در مسابقات مقدماتی جهانی هم موفق شویم.

وی در خصوص دیدار مقابل راه‌آهن گفت: آنها تیم بابرنامه و خوبی هستند و علی دایی از بزرگان فوتبال ما است که نشان داده مربی بزرگی است و ما می‌دانیم که بازی سختی داریم ولی گله من از سازمان لیگ است و واقعا برایم قابل حل نیست حتی تاج جواب ما را نمی‌دهد و پاسخی به نامه‌های ما هم نداده است. شما از بازی با ملوان تا به امروز برنامه‌ریزی ما را ببینید زیرا همین دیروز هم ۴ بازیکن تیم ما بازی کردند و مسابقه فردا می‌‌توانست روز شنبه برگزار شود.

قلعه‌نویی تاکید کرد: می‌گویند بازی سپاهان و راه‌آهن هم عقب افتاده ولی می‌شد آن مسابقه را هم یک روز دیرتر برگزار کرد؛ اما نمی‌دانم چرا برای استقلال این‌گونه برنامه‌ریزی می‌کنند و حالا مجبوریم به تعدادی از بازیکنانمان استراحت بدهیم و حتی نکونام را هم جزء ۱۸ بازیکن قرار ندادیم.

وی تاکید کرد: این روند چند هفته است که انجام می‌شود و در بازی با ملوان نیز در حالی که قصد انجام پرواز داشتیم اما رقیب ما در تهران یک روز بیشتر از ما استراحت کرد.

درست است که دیروز ۴ بازیکن ما استراحت کردند و ۲ نفر از آنها تعویض شدند ولی فشاری روی منتظری ایجاد نمی‌شد و می‌شد به جای او خسرو حیدری را تعویض کرد همه اینها را گفتم و امیدوارم تاج بیشتر دقت کند که امروز ضرر نکنیم. دوست دارم نگاه‌ها عدالت‌محور باشد؛ اما می‌دانم که این مسئله در سازمان لیگ وجود دارد ولی چون یک سری از مسائل را دقت نکرده بودم تاکید کردم و حالا امیدوارم که فردا مسابقه خوبی انجام دهیم.

خبرنگاری پرسید: در یک هفته گذشته اتفاقات ناخوشایندی در کمپ استقلال افتاده است که در این خصوص توضیح بدهید و قلعه‌نویی گفت: اول از همه بگویم اینکه بگویند عده‌ای خاص در تمرینات ما حاضر هستند درست نیست ولی امکانات ما هم ایده‌آل نیست. در ابتدا باید در خصوص آن دوستی که با حنیف عمران‌زاده جرح و بحث کرد توضیح دهم. من در خصوص این مسئله تحقیق کرده‌ام ولی به نظرم خود آن خبرنگار هم رفتار حرفه‌ای و خبرنگاری نداشته است. ما به دوستان عزیز گفته‌ایم که در محوطه تعیین شده نروید ولی می‌دانیم که امکانات کمپ ما هم در حد و لیاقت شما خبرنگاران نیست. ایده ما این بود که به جای ۳۰۰ میلیون پول اجاره زمین این مبلغ را برای ساخت کمپ هزینه کنیم که حالا پول هم نیست ؛ اما تعجب من از این است تیم استقلال در صدر جدول حضور دارد من هم کمترین نقش را در این موضوع دارم. ۴۰ درصد ترکیب تیم ملی هم به استقلال اختصاص داشته؛ اما این داستان‌ها چیست؟ آدمی بیاید و آن کارها را انجام دهد تازه اینها همه برنامه‌ریزی شده بود. حتی مسئولان کمپ چند بار به آن آقا گفتند آنجا ننشین ولی او تاکید داشته همان‌جا مستقر باشد. اگر به جز پسر من بازیکن دیگری بود با او برخورد می‌کردم، اما همین آقایی که رسانه‌ها با او مصاحبه کرده‌اند هنگام خروج از کمپ مدام بی تربیتی می‌کرد.

وی افزود: پروژه دوم اینجا بود که با پراید دنبال او افتادند و در ابتدای خیابان جنت‌آباد از او عکس گرفتند. من از فردوسی‌پور سوال می‌پرسم برنامه ۹۰ دوشنبه پیش که فشرده بود چطور خبر خبرگزاری ایسنا را کار نکرده و خبر دیگر خبرگزاری را به مردم نشان داده است. یعنی آن آدم اینقدر مهم بوده؟ من این همه جوان تحویل لیگ دادم مثل امید ابراهیمی که اتفاقا در بازی‌های دوستانه چهره شد یا همین میثم جودکی که ۵ ماه است با ما کار می‌کند آینده تیم ملی است. اگر به این جوانان بازی ندهم کی بازی بدهم. اگر پسر من بازی نکند و پای قمار برود خوب است.

قلعه‌نویی که از اتفاقات رخ داده خیلی ناراحت بود، گفت: دوستان عزیز در جلسه انجمن ورزش‌نویسان حضور داشتند و از همه آنها تشکر می‌کنم، اما از یکی از دوستانم به نام آقای خسروی سوال دارم. مگر ما ۲۰ بار تاکید نکردیم که اخبار جلسه بیرون نرود؟ چرا عین آن حرف‌ها در روزنامه‌ها کار شد؟ وقتی می‌گوید برخی قلم‌ها آلوده است اینجا مشخص می‌شود. دوستان به خود انجمن هم رحم نکردند. شما بگویید این آدم‌ها چه کسانی بودند که اخبار جلسه را به بیرون منتقل کردند؟ دوستان عزیز من همین قلم‌های آلوده در خدمت برنامه آلوده است. فردوسی‌پور از من سوال چالشی می‌پرسد. من سکوت می‌کنم اما فردا یا پس‌فردا عواملش باز هم این سوال‌ها را می‌پرسند. برخی آدم‌هایی که با فردوسی‌پور به فوتبال می‌روند همان‌ها حمله می‌کنند باز هم می‌گویم برخی‌ها به همه بر نخورد.

وی تاکید کرد: حضور در جلسه انجمن ۱۰ سال من را جلو انداخت، اما باید بگویم برخی قلم‌ها وجود دارد که نامردی می‌کنند. بعد از دیدار ۳ بر ۲ استقلال مقابل پرسپولیس ۲ بار به خاطر عادل فردوسی‌پور مردانگی کردم. ایشان به همراه آقای زمانی از ۸ صبح با من تماس می‌گرفتند که روی خط بیایم، اما او به جای مردانگی ۳۰ بار علیه من نامردی کرد. او ابزار است که هم به جامعه و هم به فوتبال خیانت می‌کند. به خدا قسم اگر فوتبال ما ۹۰ نداشته باشد مثل کشتی از آسیا هم فراتر می‌رود.

سرمربی استقلال گفت: اینکه امیر قلعه‌نویی از این آقایان بازیکن نمی‌گیرد و برادری ندارد که کارهای بازیکنان دو رگه را انجام دهد باید به او حمله شود؟ من پسرم را به زمین فوتبال آوردم و از ۶ سالگی با او کار کردم. او در نوجوانان سپاهان بازی کرده و پارسال در لیگ سراسری با تراکتور‌سازی به میدان رفته است. اگر به فوتبال نیاورمش به او بگویم که کجا برود.

فردوسی پور عواملی دارد و خودش مظلوم‌نمایی می‌کند و هر کسی را دلش بخواهد مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس سرمربی استقلال در ادامه نشست خبری گفت: بعد از تمرین آن شب به دوستم گفتم که امشب در ۹۰ همه چیز برنامه‌ریزی می‌شود. چطور آن زمانی که از ۸ صبح با من تماس می‌گرفتی آدم خوبی بودم و هر ۱۵ دقیقه به من زنگ می‌زدند و می‌گفتند موبایلت را خاموش نکنی؛ اما حالا پسرم ۸ دقیقه بازی کرده و در این زمان ۴ بار اعتراض شنیده حالا باید اینگونه با من برخورد شود؟

قلعه‌نویی افزود: عادل فردوسی‌پور دنبال آن داستان‌ها است ولی خوب است من هم در زندگی آقایان دخالت کنم؟ دوستان گفتند زیر پرچم فلان کشور قسم خورده آیا این حرفها درست است؟

خبرنگار فارس در این لحظه خطاب به قلعه‌نویی گفت (آقای قلعه‌نویی آن شب که این مباحث مطرح شد حداقل در این زمینه فردوسی‌پور از شما حمایت کرد.) در این لحظه قلعه‌نویی پاسخ داد: اینها پروژه‌سازی می‌کنند. من ۳۲ سال است در این فوتبال حضور دارم. این آقایان مظلوم‌نمایی می‌کنند و طوری به مردم نشان می‌دهند که آنها خیال کنند او چه آدم خوبی است.

قلعه‌نویی تاکید کرد: خوشحالم که زیر بار برخی و باز هم تاکید می‌کنم برخی قلم‌های آلوده نرفتم و دوستان هم می‌دانند که چند بار به من زنگ زدند که به برنامه‌شان بروم و گفته‌ام اگر قرار است بیایم در سال یک بار این کار را انجام می‌دهم. اصلا خواهش می‌کنم او نه تصویر من را نشان بدهد نه مطلبی از من پخش کند. ما نخواهیم فردوسی‌پور در ۹۰ ما را نشان بدهد، چکار کنیم؟ او هم به جامعه و هم به فوتبال خیانت می‌کند. زمان این مسئله را نشان می‌دهد. روزی در مورد یک فیلم صحبت کردم و حالا زمان گذشت و ثابت شد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: رضا خسروی را نمی‌شناختم و انصافا پسر خیلی خوبی است. ولی همین برخی‌هایی که بارها اشاره کردم برای خود دوستان مشخص شد. اشکال کار من این است. درب تمرین استقلال را باز می‌گذارم به جای آنکه عده‌ای بروند و معتاد شوند راهشان می‌دهم. ولی می‌توانم تمرین را ببندم چون در حیطه اختیاراتم است. یک نفر آمده و بازی دوستانه ما را به هم ریخته از او مصاحبه گرفته‌اید؛ اما فکر نمی‌کنید فردا این اراذل‌بازی‌ها مد بشود؟ فردا یک نفر نرود و پشت گل‌محمدی بایستد و بگوید جنجال درست کنم تا رسانه‌ها با من مصاحبه بگیرند. این فرهنگی است که برخی مطبوعاتی‌ها راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس در این لحظه خبرنگار خبرگزاری ایرنا خطاب به قلعه‌نویی گفت: شما در تمرین استقلال حضور دارید؛ اما در جریان برخی از مسائل نیستید. یک عده از لیدر‌ها که آدم‌های قابل احترامی هم هستند کارهایی می‌کنند که زیبنده نیست، اما شما طوری رفتار کنید که عدالت برای خبرنگاران یکسان باشد. در این لحظه جمع نشست خبری به هم خورد و تعدادی از خبرنگاران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

سرمربی تیم استقلال خاطره‌ای را از یکی از خبرنگاران پیشکسوت تعریف کرد، وی گفت: استقلال در جام حذفی با تیمی از مریوان بازی داشت که این خبرنگار در آنجا حضور داشت، اما همان نگاهی که به دوستان خبرنگار دیگر دارم به ایشان هم دارم. تفکرات شما غلط است که در استقلال عدالت‌محوری صورت نمی‌گیرد. معمولا یک بار در هفته باید صحبت کنم. مگر چه اتفاقی می‌افتد که باید هر روز حرف بزنم. ای کاش خبرنگار خبرگزاری فارس در اینجا حضور نداشت و این مسئله را راحت‌تر می‌گفتم همان روزی که تعدادی از خبرنگاران نتوانستند به داخل اتاق بیایند و صحبت کنند قبل از ورود به رختکن خبرنگار فارس از من خواست که در جمع همه خبرنگاران و در داخل زمین چمن صحبت کنیم تا همه حضور داشته باشند، اما به خاطر اینکه هرج و مرج بود و می‌خواستیم از شما پذیرایی کنیم خواستم که به داخل اتاق بیایید. حال اینکه چه اتفاقی افتاده و چرا مسئولان جلوی شما را گرفتند نمی‌دانم، اما ذهنیت خود را تغییر دهید.

به گزارش فارس در پایان نشست خبری خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها که با حنیف عمران‌زاده جرح و بحث لفظی پیدا کرده بود خطاب به قلعه‌نویی گفت: اینکه حنیف عمران‌زاده عذرخواهی نمی‌‌کند ایرادی ندارد، اما چرا مصاحبه دروغ انجام می‌دهد که من در رختکن حضور داشتم و قلعه‌نویی به او پاسخ داد: من که نمی‌خواستم در این خصوص صحبت کنم چون با هم حرف زدیم اما چه لزومی داشت که شما در این خصوص با کاظم اولیایی مصاحبه بگیرید؟

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ A--A ]

فتح الله زاده

مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در گفتگوئی مفصل ضمن کنکاش وضعیت فعلی فوتبال و عنوان مشکلات از فکر ریاست در فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون آسیا خبر داد.
علی فتح اله زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران که حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید از وضعیت استقلال،پرسپولیس و رویانیان ،تیم ملی و شرایط مدیریتی فوتبال مطالب خواندنی را ارائه کرد.

** صدر نشینی حاصل غیرت بازیکنان است/اعتبار ما هم حدی دارد

وی در پاسخ به این سوال که چه طور با این مشکلات مالی صدرنشین لیگ هستید گفت: با غیرت بازیکنان واقعاً با غیرت استقلال و کادر فنی مجربی که داریم، صدرنشین هستیم ،ایمان موسوی، حسن اشجاری و فرزاد حاتمی نیم فصل به استقلال آمده اند و هنوز یک ریال هم پول نگرفته اند حاتمی تا الان ۵ گل برای ما زده اما تا این لحظه یک ریال هم از ما نگرفته است اما اعتبار ما هم تا یک جایی هست، من هم جای بازیکن باشم به احترام مدیرعامل یک یا ۲ ماه تحمل می کنم اما من هم زندگی دارم در حال حاضر ما شرایط خیلی سختی دارین من ۱۰ سال مدیر عامل استقلال بوده ام و هیچ سالی مثل امسال‌ آسیب ندیدم.

** می‌خواهیم همیشه بالاتر از پرسپولیس باشیم

وی در مورد وضعیت استقلال در رنکینگ فیفا تصریح کرد: در رنکینگ جهانی استقلال زیر ۱۰۰ بود و الان چند پله افت کرده ایم که دلیل آن هم این بود که در این ماهها بازی آسیایی نداشتیم و مسابقات داخلی هم به خاطر تیم ملی کمتر بود اگر لیگ مستمر برگزار می شد و در آسیا هم بودیم، الان رتبه ۹۳ را در رنکینگ جهانی داشتیم اما الان هم بالاتر از پرسپولیس هستیم و مطمئن باشید در ماه آینده رتبه بهتری خواهیم داشت هر چند که در حال حاضر هم بهترین تیم در ایران و غرب آسیا هستیم تلاش می کنیم همیشه بالاتر از پرسپولیس باشیم و به هر حال رقابت است و با عرض معذرت از دوستان پرسپولیس امیدوارم آنها هم تلاش کنند و بالاتر بیایند.

** کمترین سهم را در موفقیت استقلال دارم

وی در مورد حاشیه های استقلال گفت: اینکه می‌گویند استقلال هر وقت نتیجه می گیرد وارد حاشیه می شود را اصلا قبول ندارم چون حاشیه اصلا نمی گذارند تیم نتیجه بگیرد تیمی که با این همه مشکلات مالی و حاشیه بتواند نتیجه بگیرد هنر است که این هنر هم مال من نیست و کمترین تاثیر را داشتم. اول بازیکنان با غیرت و کادر فنی و بعد هم معاونان باشگاه و کارمندان خوب باشگاه سهم داشته اند الان هم خیلی ناراحتم چون کارمندان باشگاه ۴ ماه است که حقوق نگرفته اند و این مسائل برای من فشار روحی است و امیدوارم مشکلات ما هر چه زودتر حل شود البته مشکلات مالی مرا به هم نمی ریزد چون عادت کرده ایم.

** استادیوم اختصاصی استقلال را می سازیم

وی در مورد جلسه هیات مدیره عصر دوشنبه باشگاه استقلال گفت: ما دنبال یک زمین هستیم تا برای استقلال یک استادیوم ۴۰ هزار نفری بسازیم قبلا ۲-۳ جلسه داشتیم و زمین را انتخاب کردیم که گفتند معارض دارد و نمی شود و زمین دیگری را معرفی کردند امروز‌ آمدیم و از بین دو تا زمینی که معرفی کرده اند یکی را انتخاب کردیم مساله دیگر اینکه استقلال دو هفته آینده وارد مسابقات آسیایی می شود با این روند واقعا قادر به ادامه کار نیستیم و اصلا نمی توانیم کار را جلو ببریم این یک واقعیت است و از آقای بهمنی خواهش کردیم که مسائل ملی و میهنی را جدی بگیرند الان آدامس هم ارز مبادله ای می گیرد و برای یک چیزی که با قهرمانی و نشاط و روحیه جامعه و مسائل و مقوله فرهنگی جامعه برخورد دارد، ارز تعلق نمی گیرد، نمی شود و با این شرایط نمی توانیم ادامه بدهیم مساله دیگر اینکه ما قرارداد هایی بسته ایم که قبل از گرانی ارز بوده و الان اگر آنها را پرداخت نکنیم، می روند و در فیفا شکایت می کند انتظار داریم که دوستان این مسائل را ببینند و اگر نبینند در آینده به مشکلات زیادی برخورد خواهیم کرد این ها را با دوستان در جلسه هیات مدیره مطرح کردیم و گفتیم که مثلا به یک بازیکن ۱۰۰هزار دلار بدهکار بودیم که می شد ۱۲۰ میلیون تومان اما الان آن ۱۰۰هزار دلار می شود ۴۵۰ میلیون تومان و نمی توانیم پرداخت کنیم ما که درآمدی نداریم، کدام تیم ایرانی درآمد دارد؟ همان موقعی که طلب ۱۰۰ هزار دلاری ۱۲۰ میلیون تومان می شد هم نداشتیم و اگر داشتیم ، وضع مان خیلی بهتر بود.

** سند کمپ به نام استقلال خواهد خورد

وی در ارتباط با کمپ استقلال اظهارداشت: در مورد بحث مالکیت کمپ استقلال مسائل زیادی مطرح شده اما مگر ما گفته ایم که کمپ مال استقلال است استقلال مال وزارت ورزش است و کمپ اگر به نام استقلال بشود هم مال وزارت ورزش شده است یک کسی در این میان مغلطه کرد و اول گفتند که کمپ استقلال معارض دارد ومال استقلال نیست اگر معارض دارد پس ما چطور آن را درست کردیم؟ این که میگویید ۶ ماه قبل گفته ام که سند کمپ را تا ۲۰ روز دیگر میگیرم درست نیست و چنین حرفی نزدم بلکه گفتم پایان کار موقت آن را میگیرم که الان گرفته ایم و داده ایم به مراجع ذی صلاح و ‌آنها سند را به نام استقلال خواهند زد و چون استقلال متعلق به وزارت ورزش است همه اینها متعلق به وزارت ورزش است، من به عنوان مدیر این طوری فکر نمی کنم که چون مال من نیست، ولش کن بلکه من می گویم مرا اینجا مدیر گذاشته اند که کار کنم، خیلی خوشحال هستم که ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش افزوده برای استقلال آورده ام.

ما زمین کمپ را از وزارت ورزش نگرفتیم و از یک سازمان دیگر گرفتیم که الان ۱۲۰ میلیارد تومان قیمتش است و اگر معارض دارد، چطوری آن را ساختیم؟ اگر یک متر زمینی معارض داشته باشد، جلوی کارت را می گیرند.
آن زمین ۳۶ هزار متر است و ۳۰۰ متر معارض داشت و طرف بیاید هر جایی از کمپ را می خواهد، بگیرد اصلاً به جای ۳۰۰ متر به او ۵۰۰ متر می دهیم، هیچ آدم عاقلی به خاطر ۳۰۰ متر ۳۶ هزار متر زمین را ول نمی کند.

** تابستان شروع به ساخت استادیوم می کنیم

وی در مورد زمان ساخت استادیوم اختصاصی استقلال گفت: برای ساخت استادیوم اختصاص استقلال زمین را که تحویل گرفتیم ۲ حالت بیشتر ندارد یا باید یک شرکت خارجی مشارکت کنیم که زمین از ما و ساخت از آنها که بسازند و ۱۰ سال مشترک استفاده کنیم و بعد از ۱۰ سال استادیوم مال ما باشد یا اگر یک بانک پیدا شود که وام بدهد ما استادیوم را می سازیم و مال استقلال است و وام آن را پرداخت می کنیم ما به محض اینکه زمین را تحویل بگیریم، فاز اجرایی آن را شروع می کنیم مذاکرات مقدماتی در این رابطه انجام شده و از تابستان کارهای اجرایی آن شروع می شود.

** افتخارم ساخت کمپ حجازی است

وی در ادامه گفت: امروز افتخار من آن شش جامی که برای استقلال گرفتیم، نیست اما افتخار من کمپ حجازی است که ساختم، ما هر سال ۵۰۰ میلیون تومان پول اجاره زمین می دادیم تا تمرین کنیم که امسال این مبلغ را نداریم و در حال حاضر یک کمپ داریم که همه چیزش مال ما است و رفته رفته آن را تجهیز می کنیم، البته روند تجهیز کمپ کند است چون ساختار ساخت و ساز امسال در کشور ما مختل شده است، اما تابستان ۹۲ کمپ استقلال کامل می شود.

** اگر عزیزمحمدی رفیق من بود، برادر پرسپولیس بوده است

مدیر عامل استقلال در ارتباط با رابطه اش با عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: می گویند عزیزمحمدی دوست من بوده و در زمان حضورش در سازمان لیگ پول استقلال از بلیت فروشی و تبلیغات را پیش پیش به ما داده، اگر سوابق این حرف موجود است، آن را منتشر کنند، ما ۸۰۰ میلیون تومان به سازمان لیگ بدهکار هستیم و پرسپولیس یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان یعنی آن ها بیشتر از ما از سازمان لیگ پول گرفته اند پس اگر عزیزمحمدی با من رفیق بوده، با آن ها برادر بوده ، بروید اسناد را از سازمان لیگ بگیرید، اینها همان حاشیه هایی است که بدون مدرک می گویند ضمن اینکه همه بدهی به سازمان لیگ مال دوران من نیست بلکه بدهی انباشته است یعنی از زمان قریب و واعظ آشتیانی بوده و بدهی ما هم به آن ها اضافه شده است، اگر من پیش پیش از سازمان لیگ پول گرفته ام، پس پرسپولیس چکار کرده است؟ آن ها که بیشتر پول گرفته اند، ما با عزیزمحمدی رفیق هستیم اما او در کار به من کم لطفی کرد آنقدر که به مدیر پرسپولیس لطف کرده بود.

** پیراهن ما را می فروشند و به ریش ما می خندند

وی در مورد مشکلات مالی باشگاه استقلال تهران تصریح کرد: ما در آمدی نداریم، همه باشگاه های ما هزینه بر هستند چون نه حق پخش تلویزیونی داریم و نه حق کپی رایت و نه از بلیت فروشی چیزی عایدمان می شود باشگاه های ما در آمد زایی کرده اند اما در آمد شان را به آنها نمی دهند شما فکر می کنید تیم های بزرگ دنیا تخم دو زرده می کنند؟ آنها هم همین راهی که ما می رویم را می روند اما حق شان را به آنها می دهند اما این فوتبال حق باشگاه ها به باشگاه ها داده نمی شود ما حق کپی رایت نداریم و پیراهن ما را راحت می فروشند و به ریش ما می خندند در دنیا ۲۰ درصد هزینه باشگاه از طریق فروش البسه و محصولات باشگاه است بلیت فروشی هم بخش زیادی از در آمد باشگاه ها است اما برای ما این طوری نیست و روز بازی خودمان دنبال صندلی می گردیم که آنجا بنشینیم.

** رابطه من و رویانیان مثل هوای بهاری است

وی گفت: عده ای می گویند رابطه من و رویانیان مثل هوای بهاری است و یک روز با هم خوب و روز دیگر بد هستیم اما این طبیعت کار فوتبال است و به این معنی نیست که ما با هم اختلاف و دشمنی داریم ما با هم دوست هستیم و سلام و علیک داشتیم و داریم اما طبیعی است وقتی بحث استقلال و پرسپولیس و هواداران باشد، ایشان باید از تیم خود خودش دفاع کند و در نقطه مقابل ما هم باید از استقلال دفاع کنیم وقتی از تیم های خودمان دفاع می کنیم، این طوری وانمود می شود که با هم اختلاف داریم اما اختلاف نداریم بلکه من از حریم خودم و تیم حمایت می کنم و ایشان هم از حریم و تیم خودش دفاع می کند اینها دعوا نیست، فرهنگ سازی ما درست نیست که این تفکرات حادث می شود اگر فرهنگ سازی کنیم و این مسائل را یک چیز معمولی فرض کنیم، اتفاقی نمی افتد طبیعت این کار همین است مثل این است که در زمین مسابقه باشیم، ما که در زمین مسابقه مهمانی نرفتیم و بچه ها درگیر می شوند و همدیگر را می زنند و برخورد داریم چون تلاش می کنند که گل بزنند و هر کسی که این بازی را می بیند، یعنی این ها با هم دعوا می کنند؟ نه این ها دارند فوتبال بازی می کنند ما هم با یکدیگر دعوا نمی کنیم بلکه داریم برخورد مدیریتی می کنیم اما وقتی از این حریم ها بیرون می آییم، رفیق هم هستیم و هیچ اشکالی هم ندارد که در زمین تنش باشد اما بیرون از زمین رفیق باشیم.

** کریمی و مجیدی قابلیت بازیگری در سینما را دارند

وی افزود: احتمال اینکه در دعواهای مدیریتی من و رویانیان حریم ها رعایت نشود، هست اما باید ببینیم چه چیزی را بی فرهنگی تعریف می کنیم یعنی یک عده ای منتظر هستند که ببینند ما با هم درگیری لفظی پیدا می کنیم که بگویند بی فرهنگی شد ما مسائل و حرمت ها را رعایت می کنیم اما وقتی که دیگران رعایت نمی کنند، تقصیر ما نیست مثلا حرفها خیلی پس و پیش می شود و مسئولیتی با ما نیست به طور مثال همین دیروز گفتم که یک تیمی دارد ۲۰ میلیارد تومان از هزینه دیگران برای فوتبال هزینه می کند اما تیتر زدند که فتح اله زاده گفته فلان تیم ۲۰ میلیارد تومان هزینه داوران می کند ببینید چقدر فرق می کند، حرف من سندیت دارد و ضبط شده اما این کجا و آن کجا؟ یا از من در جشنواره فیلم فجر پرسیدند که به نظر شما در فوتبال هم بازیکنی داریم که قابلیت هنرپیشگی داشته باشد که گفتم آره، همین آقای فرهاد مجیدی و آقای علی کریمی این ظرفیت را دارند چون خیلی محبوب هستند و مردم آن ها را دوست دارند و چه بسا این دو نفر در سینما هم بیایند و یکی از برجسته ترین بازیگران بشوند من در مورد یک فرهنگ هنری صحبت می کنم اما تیتر زدند مجیدی و کریمی بازیگران فتح اله زاده در فیلم استقلال.

** تلویزیون مقصر نیست، مجلس باید بودجه را تصویب کند

وی افزود: ما درآمد داریم اما الان را به ما نمی دهند حق پخش تلویزیونی ما کجاست؟ مقصر تلویزیون نیست بلکه مجلس باید بودجه بدهد که تلویزیون به ما بدهد اما مجلس پولی نداده و تلویزیون هم به ما نمی دهد ۶۰ درصد در آمد باشگاه حق پخش تلویزیونی است و وقتی ۶۰ درصد در آمد تان را بر می دارند، چکار می کنید؟ بهترین مدیر عامل دنیا را بیاورید اینجا اگر قبول کرد با شرایطی که ما داریم مدیریت می کنیم، کار کند، من اسمم را عوض می کنم هیچ وقت نمی آیند این طوری کار کنند ما را نگاه نکنید که احساساتی هستیم و می گوییم که به عشق مردم، هوادار و تماشاگر این همه به درد سر می افتیم و جالب اینکه محکوم هم هستیم آنها نمی آیند با این شرایط کار کنند بلکه می گویند و رودی و خروجی باشگاه چقدر است؟ اگر ۱۰۰ میلیارد تومان در آمد و ۵۰ میلیارد تومان هزینه باشد می گویند می آییم و اگر ببینند که ۵۰ میلیارد تومان درآمد اما ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، فرا می کنند.

** برخی مطبوعاتی ها جملات را عوض می کنند

ببینید این دو تا خیلی فرق دارند یعنی دارند فرهنگ را زیر و رو می کنند و تقصیر را گردن من می اندازند. نمی گویم همه مطبوعات ها اما خیلی از دوستانی ها که تیتر می زنند، زمین تا آسمان با آن چیزی که من گفته ام، فرق می کند شما همان روزنامه ای که این مصاحبه را منتشر کرده را بخوانید جالب است که در متن آن چنین جمله ای پیدا نمی کنید این ها تقصیر من نیست بلکه بال و پر به آن می دهند قبول دارم که در مطبوعات باید هیجان باشد اما نه اینکه کلا جمله را عوض کنید من مطبوعاتی هستم اما هیچ وقت در روزنامه من نمی بینید که جمله کسی را عوض کنم اما جملات مرا صد درصد عوض کرده اند به طوری که یک چیزی گفته ام اما یک چیز دیگر از آن در آمده است که در این ۱۰ سال کار مدیریتی ام هزاران نمونه هست که برایتان می خوانم ما وظیفه داریم از فرهنگ خودمان دفاع کنیم مگر در مجلس نمایندگان با هم درگیر ی ندارند؟ یعنی باید بگویم که درست نیست دو نماینده با یکدیگر این طوری صحبت کنند اما بحث پیش می آید و ما این ها را در فوتبال خیلی بزرگ می کنیم جالب اینکه می خواهیم ژست معلمی بگیریم، کسانی که خودشان احتیاج به نصیحت دارند، ما را نصیحت می کنند می خواهم بگویم که فرهنگ یک مقوله اجتماعی است پس این مسائل را قاطی فرهنگ نکنید چون این ها بحث فرهنگی نیست بلکه تقابل دو نفر است که در یک شرایطی یک حرفی را می زنند که می گذرد و تمام شود اما تازه می آییم پیاز داغش را زیاد می کنیم و بدتر نشانش می دهیم .

** امسال به خاطر مشکلات مالی سکته کردم

وی در ادامه گفت: امسال واقعاً به لحاظ جسمی هم آسیب دیده ام امروز به یکی از دوستانم می گفتم که باور کن سکته اعصاب کرده ام که گفت سکته اعصاب چیه؟ گفتم من از نظر عصبی سکته کرده ام و هیچی نمی فهمم چون از صبح که از خواب پا می شم، طلب کارها تماس می گیرند که پول ما را چه زمانی می دهی مدام درگیر مسائل مالی هستیم و برای تدبیر مدیریتی وقتی نمی ماند تا فکر کنیم.

** هفت میلیارد تومان درآمدزایی کرده ایم

وی در مورد کمک وزارت ورزش در سال جاری به استقلال گفت: امسال از وزارت ورزش ۲ میلیارد تومان پول گرفتیم. حدود ۹ میلیارد تومان هزینه کرده ایم که ۷ میلیارد تومان را خودمان درآمدزایی کرده ایم یعنی وضعیت ما خیلی سخت است.
امسال بودجه کل باشگاه ۱۷ میلیارد تومان است که البته با دلار مرجع به قیمت ۱۷۰۰ تومان آن را بستیم اما الان دلار ۴ هزار تومان است که ۳ میلیارد هم به خاطر این اختلاف قیمت هزینه ما اضافه می شود یعنی اگر تا الان قرار باشد ۵۰-۵۰ با وزارت ورزش هزینه کنیم، حداقل باید۵/۴ میلیارد تومان می گرفتیم درحالی که ۳ میلیارد تومان گرفته ایم و این خیلی فشار می آورد.
البته این ۲ میلیارد برای فوتبال ۲ هزار تومان است.

** فعالیت صراف های بدون مجوز را ممنوع کنید

وی در مورد ماجرای رینالدو و احتمال کسر ۶ امتیاز از استقلال گفت: در یک مقطعی به آن کسی که پول برای ما حواله می کرد، این پول را دادیم تا برای رینالدو بفرستد که گفت پول گم شده است و خودش هم غیبش زد وقتی این مصاحبه ها را کردم، این شخص تماس گرفت و گفت که پول های من هم بلوکه شده، حالا نمی گویم صراف چون آقایان بازی می آیند و می گویند که شما گفتنی صراف، ما با صراف ها رفیق هستیم .

همین الان برویم چهارراه استانبول و می بینید که روی در همه مغازه ها نوشته اند صرافی و فقط آنهایی که بر خیابان هستند مجوز دارند و بقیه مجوز ندارند اما دارند کار صرافی می کنند آن موقع هم بحث صراف مجوز دارو و بدون مجوز نبود بلکه یک آقایی هست که کار انتقال پول برای ما انجام میدهد ما هم اسنادش را داریم که تا حال ۱۰ بار پول برای ما همین شخص حواله کرده است اما در مورد رینالدو پول را گرفت و رفت و ناپدید شد پس از مصاحبه هایی که کردیم تماس گرفت که آقا بد بخت و زمین گیر شدم و پولهای مرا بلوکه کرده اند و اسم یک بانک خارجی را هم آورد که در ایران هم کار می کرد که پول او را هم ‌آن بانک بلوکه کرده و فرصت خواست تا پول ما را آرام آرام پس بدهد، گفتم که در حال حاضر این مبلغ برای ما مهم نیست بلکه مهم این است که جریمه نشویم با وکیل رینالدو مذاکره کردیم و مسائل را توضیح دادیم و اسنادمان را برایش فرستادیم که پول را حواله کرده ایم اما بلوکه شده و پیشنهاد دادیم شما بیایید و در سفارت پرو در شهر دبی این پول را بگیرید که گفت نمی‌تونیم این پول را در سفارت تحویل بگیریم و قرار شد دریک مقطعی در یکی از کشورهای اروپایی حاضر باشد و نماینده ما هم این پول را به ایشان پرداخت کند این مشکل را حل می کنیم و نمی گذاریم۶ امتیاز از استقلال کسر شود چون نمی‌خواستیم که پول را ندهیم بلکه اراده باشگاه استقلال به پرداخت بود. فیفا هم این حرفها را متوجه می شود حالا یک عده می‌خواستند شلوغ کنند که ۶ امتیاز کم می شود اما انشاءاله نمی گذاریم این اتفاق بیفتد و به موقع طلب رینالدو را پرداخت می کنیم در آن موقع کانون صرافان بیانیه داد که اگر پول را به صراف داده اید مدرک رو کنید. مگر ما مدرک خواستیم رو کنیم که آنها پول بگیرند و به ما بدهند؟ متاسفانه یکی از آقایان بدون تحقیق و بدون اینکه متوجه شود ما چه می گوییم یک کاری کرد که اصلا صحیح نبود اصلا بحث محکومیت صراف نبود بلکه یک آقایی این پول را گرفته و هنوز هم نمی‌دانیم که مجوز داشته یا نه اما برای من این کار را میکرد دوستان بروند صرافی های بدون مجوز را جمع کنند تا امثال ما اشتباه نکنیم و به مشکل نخوریم مطمئن باشید که مشکل رینالدو را حل می کنیم وهواداران نگران کسر امتیاز از استقلال نباشند.

** پولدار شوم خودم با مظلومی تماس می گیرم

وی در مورد اظهارات اخیر پرویز مظلومی گفت: من و پرویز مظلومی با هم در تماس هستیم، چند روز قبل مظلومی با من تماس گرفت و چون بیمار بودم، جواب ندادم یعنی آن روز جواب هیچ کسی را ندادم و مظلومی فکر کرده چون به او بدهکاریم، جوابش را نمی دهیم و به همین دلیل مصاحبه کرده بود، آدم بدهکار اصولاً جواب نمی دهد و انشاء الله پولدار که شدم، خودم با مظلومی تماس می گیرم.

** از رحمتی ۱۰۰ میلیون قرض گرفتم

وی در مورد شایعه قهر سید مهدی رحمتی و امیر حسین صادقی از استقلال به دلیل مشکلات مالی گفت: رحمتی و صادقی قهر نکرده اند، اتفاقاً امروز رحمتی تماس گرفته بود که به او گفتم مهدی جون ۱۰۰ میلیون پول بیار که پول ندارم و رحمتی گفت چشم حاج آقا، ما به بچه ها پول که نمی دهیم، هیچ، از آن ها پول هم می گیریم البته آقای صادقی مشکل مالی داشت اما قهر نکرده بود که با من تماس گرفت و مشکلاتش را گفت، بخشی از مریضی من به خاطر همین مسائل مالی است، برای مدیر خیلی سخت است که بازیکنش مشکل مالی داشته باشد و تماس بگیرد و نتواند کاری کند، این مسئله واقعاً زجرآور است.

** اگر یک مدیر عالی رتبه خارجی ۲ ماه تیم های مارااداره کرد گردن مرا بزنید

وی در ادامه گفت: شما یک مدیر عالی رتبه را از خارج بیاورید، اگر توانست یکی از تیم های ما را ۲ ماه اداره کند گردن مرا بزنید لذا انتظار داریم که واقع بینانه صحبت کنیم و واقعیت گرا باشیم ببینید که واقعاً چه اتفاقی می افتد و چرا اینطوری هستیم آیا ضعف مدیران ما است یا نه ضعف برنامه ریزی ما است؟ ساختار ما اینطوری است و باید عضو شود و اگر ساختار فوتبال ما عوض نشود به همین منوال هستیم یعنی من که مدیر هستم ۲ روز می آیم خسته می شوم و می روم و ۲ روز یک نفر دیگر می آید و می رود و شما می بینید که ۳۰ سال گذشته و ما همان نقطه اول هستیم، باور کنید ما هم از این شرایط خسته شده ایم.

** دولت ۵۰ میلیارد تومان بدهد و ۱۰ سال دیگر بگیرد

مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: بارها در صدا و سیما گفته ام که به جای اینکه ۵ میلیارد بدهند و ۱۰ سال بگذرد و ۵۰ میلیارد داده باشید و هزینه شده باشد و از جیب ما و دولت برود شما یک بار بیایید ۵۰ میلیارد تومان به ما بدهید و ۱۰ سال بعد از ما بگیرد اینطوری هم پول حفظ شده و هم ما به یک جایی رسیده ایم الان من اگر یک استادیوم ۳۰ هزار نفری داشته باشم باشگاه استقلال را اداره می کنم شاید بعضی ها بگویند که نمی شود اما من ادعا دارم که باشگاه استقلال و پرسپولیس حتی اگر یک استادیوم ۳۰ هزار نفری داشته باشند که مال خودشان باشند می توانند دخل و خرجشان را در بیاورند اما کسی گوش نمی دهد.

** درشکه را با هواپیما مقایسه نکنید/چقدر بدهیم بازیکنانمان به لیگ های عربی نروند؟

وی افزود: شما نمی توانید درشکه را با هواپیما مقایسه کنید چون درشکه ۵ تومان می گیرد و مسیری را می رود اما هواپیما ۵۰ هزار تومان برای همان مسیر می رود.
فوتبال هزینه بر و هزینه ساز اشت و وقتی پولش را نمی دهید، تقصیر بازیکن نیست.
اینقدر در جامعه توی سر بازیکن می زنند که میلیاردی پول گرفته که فردا همین ۴ تا بازیکنی که داریم هم می روند و فاتحه این فوتبال هم خوانده می شود.
وی در ارتباط با هزینه های هنگفت تیمداری اظهار داشت: الان در کشورهای حاشیه خلیج فارس به بازیکن معمولی ما ۲ میلیون دلار می دهند که با دلار الان می شود ۸ میلیارد تومان، ما چقدر به بازیکن بدهیم که بماند؟
اگر پول ندهیم، همه بازیکنان ما می روند، عیبی ندارد، ما پول نمی دهیم اما شما بیایید تصمیم بگیرید که فوتبال را تعطیل کنید ما هم اطاعت می کنیم و هیچ حرفی نداریم، هیچ اصراری هم نداریم.
دولتمردان، مسئولین و دوستان ما تصمیم بگیرند که فوتبال تعطیل شود، اطاعت می کنیم.

** ما هیچ اصراری نداریم در فوتبال بمانیم و خیلی کارها را بلدیم

مگر الان از فوتبال پول در می آوریم؟ من در حال حاضر کار شخصی می کنم و پولم را در می آورم.البته اگر فوتبال نباشد، به خاطر دوری از این فضا اذیت می شوم اما الان هم که هستیم، اذیت می شوم.
می گویند حضور در فوتبال لذت هم دارد اما اگر لذت دارد، برای همه دارد.

ما ۳۰ میلیون هوادار داریم یعنی حاضر نیستیم برای شادابی این جوان ها هر کدام هزار تومان خرج کنیم؟واقعا هزار تومان زیاد است؟ اگر نیست پس پول آن را بدهید. ما فقط چسبیده ایم به بازیکن، در ایران ۳ هزارتا بازیکن داریم که در بین آنها شاید ۱۰ نفر یک میلیارد تومان بگیرند و بقیه ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان گرفته اند و می گویند همه فوتبالیست ها میلیاردی پول گرفته اند که جو بدی است.
خودتان بروید تحقیق کنید و ببینید که در کشورهای حاشیه خلیج فارس به بازیکن معمولی ما یک میلیون دلار پول می دهند که می شود ۴ میلیارد تومان ما به هرکدام بازیکن ۴ میلیارد توانستیم بدهیم؟ اصلا می توانیم چنین پولی بدهیم؟ اگر نتوانید این وضع را درست کنید، بازیکنان ما کوچ می کنند و می روند. هر کسی که باشد، می رود چون کسی نمی آید ۴ میلیارد تومان را ول کند و ۵۰۰ میلیون تومان را بگیرد.

** فوتبال پول بیت المال را نمی خورد

وی افزود: اینکه بگویید بازیکن میلیاردی و پول بیت المال را خورده اند، درست نیست. طوری می گویند که انگار بازیکن دارد مال کسی را می خورد اما این جور واقع بینانه و فرهنگی نیست، ما در استقلال به بازیکن میلیاردی نمی توانیم پول بدهیم چون سقف قرارداد ما بسته است.
ما در استقلال بازیکنی داریم که نزدیک یک میلیارد تومان قراردادش است و آن هم چون در جام باشگاه های آسیا حضور داریم، به ما اجازه داده اند که از محل درآمدهای آنجا بخشی را به بازیکنان بدهیم که توانسته ایم تا سقف ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد این بازیکنان را برسانیم و پرداخت کنیم.
نمی گویم که ما در استقلال بازیکن میلیاردی نداریم، ممکن است که یک بازیکن ما یک میلیارد تومان هم گرفته باشد اما براساس تبصره ای که فدراسیون به ما داده توانسته ایم این کار را بکنیم به خاطر همین نیم توانیم ۳ تا بازیکن یک میلیاردی داشته باشیم.
اگر فردا به لیگ قهرمانان آسیا نرویم، نمی توانیم بالای ۶۰۰ میلیون تومان بدهیم چون در این صورت خلاف کرده ایم.

ما فقط چون در آسیا هستیم، توانسته ایم یکی دو بازیکن را بالای بالای سقف قرارداد ببندیم.

** وزیر شرمنده من است و دلش برایم می سوزد

مدیر عامل باشگاه استقلال در مورد هزینه این فصل آبی پوشان تهرانی اظهار داشت: امسال ۱۷ میلیارد تومان بودجه ما بود و طبق برنامه ریزی من باید ۸٫۵ میلیارد تومان درآمد زایی کنم که بتوانم به تعهداتم عمل کنم که تا این جا هم این کار را کرده ام یعنی مشکلی ندارم الان ۹ میلیارد تومان هزینه شده که ۲ میلیارد تومان را وزارت ورزش داده و ۷ میلیارد تومان را هم من داده ام و یک و نیم میلیارد تومان هم تا آخر فصل در بیاورم، به وظیفه ام عمل کرده ام که پیش بینی آن را هم کرده ام و به آن جا می رسم در نیم فصل دوم نزدیک به یک میلیارد تومان از بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین درآمد خواهیم داشت اما تحت فشار هستیم . وزارت ورزش همکاری می کند اما متاسفانه بودجه امسال دیر رسید و کل بودجه نیامده و شخص وزیر بیشتر از من ناراحت است یعنی وقتی مرا می بیند، طوری نگاه می کند که دلش برای من می سوزد من چه بگویم؟ وزیر دلش می سوزد و یک جوری هم شرمنده است اما خودم هم ناراحت هستم چون بچه ها مرا دیوانه کرده اند و طلب کارها بیچاره ام کرده اند اما وقتی ناراحتی وزیر را می بینم، ناراحت می شوم چون می بینم او هم چیزی دستش نیست اما چنین شرایطی درست نیست.

** می‌توانیم خیلی راحت وزارت ورزش را اداره کنم

وی در مورد اینکه به حضور در وزارت ورزش به عنوان وزیر ورزش فکر میکند اظهار داشت: حضور من در وزارت ورزش بستگی به نقطه نظرات و تصمیمات مسئولین دارد به هر حال دوست دارم وزیر ورزش بشوم چرا که دوست ندارم فکر میکنم کسی که استقلال و پرسپولیس را اداره کند خیلی راحت تر می تواند یک وزارتخانه را اداره کند پس من هم می‌تواند شما دیده اید که آدم هایی در سطح وزیر به باشگاه های ما آمده اند و ناموفق بوده اند البته آنها وزیران موفقی بودند اما در استقلال و پرسپولیس ناموفق بودند حالا یک بار هم از این طرف امتحان کنیم که آیا مدیران ورزش ما چقدر در وزارتخانه ها می توانند موفق باشند

** در دوره های بعدی کاندید ریاست فدراسیون فوتبال می شوم

وی در مورد حضورش در سطوح بالاتر مدیریتی در فوتبال ایران گفت: انسان ها قابل پیشرفت هستند تا اینجا دوست داشتم در استقلال بمانم ومدیرعامل باشم چون خودم استقلالی بودم و دوست داشتم به این باشگاه کمک کنم اما الان دوست دارم بعد از این همه سال تجربه کسب کردن، حتما این تجربه را در فدراسیون فوتبال آزمایش کنم و قطعاً در دوره های بعدی کانیدای ریاست فدراسیون فوتبال خواهم شد و اگر همکاران ما به من اطمینان کنند و به من رای بدهند سعی میکنیم بهترین شکل ممکن تجربیاتم را در اختیار فوتبال ایران بگذاریم. اگر هم این فرصت را ندادند هیچ مشکلی نیست و در کنار دوستان هستیم.

** مرا مدیر یک شبکه تلویزیونی بگذارید ۲۰۰ میلیارد می دهم/نمی گذارند با ضرغامی روبرو شوم

وی در ادامه گفت: ما به بیت المال کمک می کنیم چون حق پخش تلویزیونی ما ۲۰ میلیارد تومان است اگر این پول را بدهند ۱۷ میلیارد تومان را برای خودمان خرج می کنیم و ۳ میلیارد تومان می ماند و ۷ میلیارد تومان هم خودمان در می آوریم که در مجموع ۱۰ میلیارد تومان می شود و با آن استادیوم می سازیم صدا و سیما یک شبکه به من بدهد، البته شبکه مال خودش باشد و فکر کند که من مدیر شبکه هستم اما یک شبکه ۲۴ ساعته به من بدهند و در مقابل سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به لیگ فوتبال کمک می کنم یعنی از تلویزیون برای راه اندازی این شبکه پول نمی خواهم، شبکه هم مال خود تلویزیون باشد و فقط مدیر شبکه باشم و سالن ۲۰۰ میلیارد تومان هم به لیگ می دهم متاسفانه در این رابطه تعامل نیست و فرصت هم نیست تا خدمات آقای ضرغامی برسم درصدد هستم تا نشستی با ایشان داشته باشم و آن جا عرض می کنم خیلی راهکارها داریم که از طریق آن تلویزیون خیلی می تواند درآمد زایی کند و به ما هم پول بدهد این که حرف بدی نیست اما اصلاً نمی گذارند حرف درست ما به گوش رئیس صدا و سیما برسد الان استقلال و پرسپولیس توانایی دارند که پول سازی کنند و با تلویزیون تقسیم کنیم چه اشکالی دارد اما این فرصت هم داده نمی شود که طرح هایی که داریم را بگوییم مشکلات زیاد است و اصلاً اجازه ورود به ما نمی دهند و هر حرفی که می زنیم یک جور دیگری به رئیس سازمان صدا و سیما می گویند تا ایشان موضع دار شوند مستقیم هم نمی شود این مسائل را مطرح کرد چون نه ایشان اینقدر فرصت دارند و نه ما، چند بار تلاش کردم که این اتفاق بیفتد که نیفتاد و ول کرد چون درست نیست که ما مدام تماس بگیریم و وقت بگیریم و نشود، خوبیت ندارد چون می خواهیم در جامعه خدمت کنیم و یک چیزی به ذهن مان رسیده و فکر کردیم که برای جامعه مفید است اگر استقبال کردند که روی چشم مان و گر نه نشسته ایم و کارمان را می کنیم.

** به ریاست AFC هم فکر می کنم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به ریاست AFC فکر می کنید، گفت: فکر کرده ام، مگر می شود فکر نکنم؟ البته رئیس AFC شدن فقط به توانایی و توانمندی یک فرد بستگی ندارد بلکه اهرم های جانبی است که شما را در آنجا نگه می دارد کشورهای حاشیه خلیج فارس در AFC کلی هزینه می کنند و اگر هزینه نکنی، نمی توانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا کرسی به دست بیاوری البته نه اینکه رشوه بدهی اما من می گویم شما در AFC به عنوان مدیر باید توانایی مالی داشته باشی و دولت باید حمایت کند تا بتوانی کار را درست انجام بدهی.
اگر هزینه های AFC تأمین نشود و خوب مدیریت نکنی، آن ها به شما رأی نمی دهند، دولت باید حمایت کند تا در AFC جایگاه پیدا کنیم، اگر دولت حمایت کند، می توانیم رئیس AFC بشویم فکر می کنم نه تنها من بلکه مردان بزرگی در کشورمان داریم که می توانند رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بشوند.

** دایی کاندید ریاستAFC شود، خودمان او را می زنیم

وی، در مورد اظهارات علی دایی برای احراز پست ریاست AFC گفت: علی دایی گفته اگر کاندید ریاست AFC شوم، بیشترین ضربه را از آدم های کشور خودم می خورد، متأسفانه این مسائل هست و دایی درست می گوید، دایی اگر برود و کاندید ریاست AFC شود، شرایط آن را دارد اما راست می گوید و اگر چنین کاری کند، خودمان او را می زنیم.
ما قدر نخبه های مان را نمی دانیم، ما قدرشناسی نداریم، ما بر چیزهایی که می گویید حاشیه است، پافشاری می کنیم.

** دایی از من برای ریاست AFC اصلح تر است

وی در پاسخ به این سؤال که شما برای ریاست AFC اصلح تر هستید، یا علی دایی، اظهار داشت: دایی به لحاظ بازیگری و افتخاراتی که در جوامع بین المللی دارد، شرایطش از من بهتر است، در مجموع ایشان در زمینه بازیگری، نامی بودم و حضور در فوتبال اروپا از من شرایط بهتری دارد و اگر امروز کاندید شود، خوشحال می شوم، کسانی که در AFC هستند، بالاتر از دایی نیستند، کاش بحث هایی که در AFC می کنیم را امکان داشت ضبط کنم تا ببینید چه بحث هایی می کنیم، حلم و فهم ما بالا است و فقط ابزار نداریم، حضور من و عزیرمحمدی در AFC به فوتبال ما خیلی کمک کرد، البته شنیده ام که کفاشیان هم چنین تصمیمی دارد و به نظر من کفاشیان هم توانایی ریاست بر AFC را دارد.

** آنها که معتقدند فوتبال از پول بیت المال استفاده می کند بیایند مناظره کنیم، ۵ دقیقه ای خلع سلاح می شوند

وی افزود: دوستان باید بگویند که می خواهیم فوتبال داشته باشیم یا نمی خواهیم اگر می خواهیم فوتبال داشته باشیم حداقل ها را بباید بدهیم اما تکلیف فوتبال در این مملکت معلوم نیست اگر قرار است فوتبال باشد، هزینه اش را بدهید بعد هم هزینه فوتبال را کسی نمی دهد بلکه خودش در می آورد آنجایی که باید پولش را به ما بدهند به موقع بدهند و اگر هم نمی دهند، منت نگذارند که کمک کرده ایم نه، این کمک نیست.
استقلال و پرسپولیس نان بازوی خودشان را می خورند نان لیاقت شان را می خورند این ۲ تیم هوادار دارند و می توانند محصولات شان را بفروشند و پول دربیاورند یعنی روی پای خودشان هستند و آویزان دولت و بیت المال نیستند هر کسی که اعتقاد دارد ما از بیت المال استفاده می کنیم بیاید با هم مناظره کنیم تا ظرف ۵ دقیقه او را خلع سلاح کنم و برود خانه اش اما بعد از آن دیگر حرف نزنند و نگویند از بیت المال استفاده می کنیم استقلال و پرسپولیس از بیت المال استفاده نمی کنند و حتی به بیت المال کمک می کنند.

** همان لحظه فسخ قرارداد با جانواریو پشیمان بودیم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بهبود مصدومیت جانواریو از فسخ قرارداد با او پشیمان نیستند، گفت: همان موقع که قرارداد جانواریو فسخ شد، پشیمان بودیم.اما او را از دست ندادیم بلکه ایشان مصدوم شد و نیم فصل دوم شروع شد و اگر فسخ نمی کردیم نمی توانستیم کسی را جایگزین کنیم و آرزه را بگیریم مجیور شدیم و این کار را کردیم البته شنیدم که جانواریو بهبودی یافته و با توجه به حذف اسم توزی ، الان دوباره می توانیم جانواریو را به لیست مان اضافه کنیم.

** انگار کی روش منتظر تصمیم رحمتی بود!

وی در مورد اختلاف رحمتی و نکونام و کنار رفتن رحمتی از تیم ملی تصریح کرد: رحمتی و نکونام ممکن است با هم اختلاف سلیقه داشته باشند اما این که نکونام باعث شود رحمتی از تیم ملی برود را قبول ندارم رحمتی به خاطر یکسری از دلایل که الان جای آن نیست این کار را کرد و خیلی بهتر بود که کی روش به حرف بازیکنش توجه کند و گوش کند و درد دلش را بشوند تا این سوء تفاهمات را برطرف کند این سوء تفاهمات از سوی نکونام به رحمتی نبوده بلکه از طرف شخص دیگری بوده که الان نمی خواهم اسم ببرم و بازی های تیم ملی که تمام شد، اسم می آورم اما الان باید از تیم ملی حمایت کنیم چون برای ما مهم تر است اما کی روش علی رغم این که یک آدم حرفه ای است و در فوتبال حرفه ای بزرگ شده، کاملاً یک رفتار آماتور از خودش نشان داد و بدون توجه به حرف بازیکنش و بدون این که یک دقیقه به حرف او گوش کند، چنین تصمیمی گرفت به هر حال رحمتی سال ها برای فوتبال ما زحمت کشیده و ارزش آن را دارد که ۲ دقیقه به حرفش گوش کنیم اما کی روش بدون این که این کار را بکند، از خدا خواسته گفت که رحمتی را نمی خواهم و ایشان در تیم ملی جایی ندارد اما امثال رحمتی سرمایه های تیم ملی هستند و نباید این طوری با آن ها برخورد کنیم البته کار رحمتی را هم تایید نمی کنم ما همه سرباز تیم ملی هستیم اما رفتار بزرگ تر از جوان تر بدتر بود و با این رفتاری که ما دیدیم، به قول خود مهدی رحمتی بعید هم نبود که کی روش منتظر چنین حرفی بود تا رحمتی را کنار بگذارد چون تا به حرفی گوش ندهی و تصمیم بگیری، این شائبه ها به وجود می آید.

** بهروان باید آخرین نفر از سازمان لیگ می رفت

مدیر عامل باشگاه استقلال در مورد لیگ امسال اظهار داشت: لیگ امسال از نظر برنامه ریزی خیلی ضعیف بود و وقتی برنامه ریزی ضعیف باشد طبیعی است که کیفیت پایین باشد البته آقای بهروان را به این دلیل کنار نگذاشتند ایشان خیلی زحمت کشید و تلاش کرد و آدم صادق و کاردانی است و احترام زیادی هم برایش قائل هستم ما با هم خیلی رفیق هستم و درگیر هم می‌شدیم و واقعا دوست دارم برگردد اگر قرار است کسی برود بهروان باید آخرین نفر باشد البته آقای تاج هم از دوستان خوب ما هستند اما بهروان مردانگی کرد یعنی می توانست به کارش ادامه بدهد اما به خاطر اینکه به فوتبال لطمه وارد نشود بزرگوارانه کنار رفت همانطور که گفتم برنامه ریزی لیگ ضعیف و کیفیت پایین آمد داوری هم مثل همه جای دنیا بود ما در گذشته در دربی تهران داور خارجی هم آوردیم اما دیدید که هم برای ما وهم برای پرسپولیس پنالتی نگرفت واشتباهاتی داشتند خیلی خوشحالم که داوران ایرانی الان دربی را قضاوت می کنند در مجموع اشتباهات داوری ما قابل قبول است و باید یک مقدار سعه صدر بیشتری داشته باشیم و به داوران ایرانی اعتماد کنیم.

** امیدوارم استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند

وی در مورد اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی مبنی بر واگذاری پنج تا ۱۰ درصد سهام پرسپولیس تا پایان سال گفت: امیدوارم که چنین اتفاقی بیفتد اما من بهتر از خصوصی سازی را به آقایان گفتم و جواب نگرفتم نمی گویم استقلال را به ما بفروشید بلکه تیم را ۱۰ سال به ما بدهند، یک ریال هم نمی خواهم و در نهایت تیم هم مال خودتان باشد، هر چه ارزش افزوده هم پیدا کرد، مال شما پس چرا تیم را به ما نمی دهند؟ چون یک تفکر منسجم و علمی نیست.
من ۱۰سال مدیر عامل استقلال بوده ام و شاید رئیس سازمان خصوصی سازی بگوید که به فتح الله زاده گفتیم اما نیامد، من نمی روم چون صاحب آن نیستم و استقلال مال وزارت ورزش است من چکاره ام که بگویم استقلال را به بخش خصوصی بدهید یا ندهید، آن ها باید از وزیر بخواهند تا این تیم ها را به بخش خصوصی بدهد چون تیم مال وزارت ورزش است و ما اینجا مستأجر هستیم.

** وزیر ورزش بشوم، سرخابی ها را به بخش خصوصی می دهم

وی افزود: من اگر همین امروز وزیر ورزش بشوم، فردا استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی می دادم چون با این کار نجات پیدا می کردند، البته این تیم ها را با شرایط و تمهیدات خاص به آدم های ویژه واگذار می کردم، اگر می خواهیم فوتبال ما پیشرفت کند، باید به سمت خصوصی سازی برویم، البته اینطوری نیست که این تیم ها را به بخش خصوصی بدهیم و بگوییم تمام شد، نه، دوست ها در قبال ورزش مسئولیت دارند و باید بسته حمایتی برای ورزش داشته باشند.
دولت باید از ورزش حمایت کند و لازم است که حمایت کند چون بخش اعظمی از اوقات فراغت جوانان را پر می کند.

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ A--A ]

Farhad - فرهاد مجیدی

به گزارش ابیته دات کام و به نقل از سایت گل -  این روزها فرهاد را بازیکنی پرانرژی در تمرین‌های استقلال می‌بینیم؛ بازیکنی که با آمادگی‌اش مربیان استقلال را نیز به واکنش واداشته است.  در روزهای اخیر مجیدی درباره اینکه دوست دارد در ترکیب اصلی بازی کند بارها با همبازی‌های خودش حرف زده. او حتی این جمله را نیز به زبان آورده است: «دیگر وقتش رسیده در ترکیب اصلی بازی کنم.»
علاقه مجیدی به حضور در ترکیب اصلی استقلال وقتی بیشتر می‌شود که می‌بینیم آبی‌ها فردا در ورزشگاه آزادی میزبان تیمی هستند که علی دایی را روی نیمکت خود می‌بیند.
امیر تا قبل از بازی با راه‌آهن معتقد بود که مجیدی صددرصد به شرایط آرمانی دست نیافته است. در دربی مجیدی عملکرد خوبی نداشت اما در بازی بعد مقابل پیکان بالاخره پای فرهاد به گلزنی باز شد و او توانست دروازه حریف را باز کند. حالا به نظر می‌رسد امیر دیگر بهانه‌ای برای نیمکت‌نشین کردن شماره ۷ ندارد …
در نهایت  همه چیز امشب مشخص خواهد شد؛ زمانی که امیر قلعه‌نویی به اتاقش در هتل المپیک خواهد رفت تا در خلوت خود ارنج بازی فردا را کنار هم بچیند…

[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ A--A ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 58 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

About

اگه استقلالی هستی نظر یادت نره
Blog Custom

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 666
بازدید ماه : 1794
بازدید کل : 184251
تعداد مطالب : 406
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 3

Alternative content


3846
بک لینک فا