قالب پرشین بلاگ


وبلاگ عاشقان فرهاد مجیدی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهاد مجیدی و آدرس farhadmajidi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به گزارش سایت استقلالی ها،نبرد مجتبي جباري و محرم نويد‌كيا مي‌تواند جذاب‌ترين اتفاق هفته آينده فوتبال ايران و حتي آسيا باشد. دو بازيكن جذاب، درخشان و خوش فكري كه اگرچه در سطح ملي به دليل مصدوميت‌هاي متوالي به حق خود نرسيدند، اما در رده باشگاهي، محبوب و دست‌نيافتني باقي ماندند.

نويدكيا بعد از دور اول ليگ حرفه‌اي در تيم برانكو درخشيد اما در شرايطي كه آينده درخشاني براي او متصور بوديم، آنقدر مصدوم شد تا هرگز در جايگاه واقعي‌اش قرار نگيرد. او البته در تمام قهرماني‌هاي سپاهان در اين ۱۲ سال نقش خود را ايفا كرده است.

در اين سو مجتبي جباري نيز مثل محرم هافبكي فكور، بازيساز و مدرن است كه تماشاي بازي‌اش مجالي براي علاقه‌مندان واقعي فوتبال است. بازيكني که اگر پارگي‌هاي رباط صليبي به سراغش نمي‌آمد، مي‌توانست بزرگترين ستاره دهه اخير فوتبال ما باشد.

جباري و محرم كه استاد پاس‌هاي طلايي هستند، شم گلزني خاصي دارند و البته وجه مشتركـ ديگرشان، زبان تند و تيزي است كه دارند. آنها از گفت‌وگو با مطبوعات فرار مي‌كنند اما هر گفت‌وگو با آنها فرصتي براي صفحات اول روزنامه‌هاي ورزشي و سايت‌هاست.

در پايان فصلي كه نتيجه بازي هفته آينده سنگ محكي براي دو باشگاه بزرگ فوتبال ايران خواهد بود، آرزوي ما اين بود كه كاش اين جدال در مراحلي بالاتر رخ مي‌داد. جايي در حوالي فينال آسيا...

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:58 ] [ A--A ]

به گزارش سایت استقلالی ها،حساسيت از همين حالا در اوج است ؛ سپاهان ـ استقلال در پلي آف آسيا ، هر دو تيم پيروزي به مرحله بعد را لازم دارند اما اين يكـ بازي بين‌المللي است. باشگاه سپاهان در صدد است طبق قوانين برگزاري رقابت‌هاي ليگ قهرمانان تنها 8 تا 10 درصد از ظرفيت فولادشهر را به استقلالي‌ها بدهد ، اين حد نصابي است كه به دليل هجوم طرفداران استقلال يا پرسپوليس هرگز در مسابقات داخلي لحاظ نشده است اما اين‌بار اي اف سي و ناظرينش پاي اين قضيه مي‌ايستند. سپاهان با اتكا به اين مساله براي بليت ‌فروشي برنامه ويژه‌اي در نظر گرفته به خصوص كه طرفداران استقلال لزوما با صورت آبي به ورزشگاه نمي‌آيند!

سازماندهي كردن بليت فروشي و استفاده حداكثري از علاقه سپاهاني‌ها در دستور كار مديران سپاهان است، به خصوص كه با حرف‌هاي نويدكيا جو ضدتهراني در اصفهان اوج گرفته است.

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:58 ] [ A--A ]

به گزارش سایت استقلالی ها، گوران يركوويچ -يكي از خريدهاي استقلال در تعطيلات نيم‌فصل- خيلي بي سر و صدا به اين تيم آمد و حالا خيلي بي سر و صدا به گلزني‌هايش براي آبي‌پوشان ادامه مي‌دهد.
گوران نه به اندازه‌اي كه سزار در سپاهان ميدان ديده و در چشم‌ها بوده، نور پروژكتورها را بر روي صورتش احساس كرده و نه مثل ايمون زايد در يك بازي مهم و حساس موفق شده يك شگفتي تاريخي خلق كند. اما ارزش او براي استقلال كمتر از ارزشي نيست كه ايمون زايد براي پرسپوليس داشته است. يركوويچ گلزني براي آبي‌پوشان را از همان دومين بازي دور برگشت در رشت آغاز كرد. جايي كه استقلالي‌ها با تك گل او از سد داماش گذشتند و 3 امتياز را به تهران آوردند.
در هفته‌هاي بعدي هم 6 گل در ليگ برتر ايران و 4 گل در ليگ قهرمانان آسيا آمار خوبي از اين مهاجم براي استقلالي‌ها بر جاي گذاشت. ضمن اين‌كه گوران در فينال جام حذفي هم آخرين پنالتي استقلالي‌ها را به تور دروازه طالب‌لو رساند تا جام حذفي با الهام از ضربه او به اردوي ابي‌پوشان بيايد.
يركوويچ نه تكنيك چشم‌نوازي دارد و نه تا به حال براي استقلال هت‌تريك كرده اما اغلب در همان جايي ايستاده كه بايد ايستاده باشد. و اغلب با يك ضربه ساده همان كاري را براي تيمش مي‌كند كه بعضي‌ها با هزار و يك پيچيدگي از انجامش عاجز مي‌مانند.

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:58 ] [ A--A ]

به گزارش سایت استقلالی ها،علی حمودی درباره ی بازی استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت : به نظرم بازی با سپاهان برای ما بهتر از بازی با الاهلی در عربستان است، خوشبختانه این اتفاق افتاد و باید به مصاف حریف اصفهانی خود برویم.

وی در توضیح دلایل این اظهارنظر خود افزود : این بازی در ایران برگزار میشود، در اصفهان هم هوادار داریم و شرایط آب و هوایی به مراتب بهتر از عربستان است. بطور حتم اگر با الاهلی روبرو می شدیم کار سختی داشتیم. البته سپاهان هم تیم خوبی است و همه از قدرت این تیم باخبرند.

حمودی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظر محسن بنگر و علیرضا مرزبان درباره کار راحت این تیم اصفهانی در دیدار مقابل استقلال عنوان کرد : ما اهل کری خواندن نیستیم و جواب کری آنها را در زمین می دهیم، روز بازی ثابت خواهیم کرد چه تیمی شایسته برد است.

حمودی درباره برنامه های تمرینی بازیکنان محروم استقلال در ازبکستان گفت : با تصمیم کادر فنی بازیکنانی که از بازی با نسف قارشی محروم بودند ساعت یازده تا سیزده دیروز تمرین پر فشاری را زیر نظر هنکه پشت سر گذاشتیم، این سنگین ترین تمرین عمر فوتبالی من بود.به همین دلیل اصلا از بقیه بازیکنان عقب نیستیم و برای بازی با سپاهان از هر نظر آماده ایم.

وی درباره ی برتری استقلال مقابل نسف قارشی عنوان کرد : حریف بازی خوبی انجام داد، اگر کسی شرایط جدول را نمی دانستن باور نمی کرد نسف تیم انتهای جدول است، البته بعد از گل اول ما آنها تا حدودی بی انگیزه شدند.

حمودی درباره میزبانی ازبکها گفت : امکانات شهر میزبان بسیار پایین بود و مسئولان آنجا اعلام می کردند به زور شاید هفته ای یک پرواز به این شهر انجام شود. اما جالب این بود که امکانات خود باشگاه نسف قارشی بسیار حرفه ای بود.

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:58 ] [ A--A ]

به گزارش استقلالی ها ، علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره اعتصاب بازیکنان استقلال در تمرین امروز و تعطیلی تمرینات گفت: کاسه صبر من لبریز شده است. مجتبی جباری که عامل تعطیلی تمرین امروز استقلال بود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معرفی کردیم و با توجه به اغتشاشی که او انجام داده احتمال دارد چند سال محروم شود.

وی افزود: واقعاً تعجب می‌کنم؛ جباری در حالی امروز تمرین را به هم ریخته که امسال همه پولش را دریافت کرده و طلب سال گذشته‌اش را هم گرفته و فقط  ۱۷۰میلیون تومان از زمان واعظ‌ آشتیانی باقی مانده است. از بس که لی‌لی به لالای جباری گذاشته‌ایم هر تصمیمی که دلش می‌خواهد می‌گیرد. باشگاه هم او را جریمه سنگینی خواهد کرد.

فتح‌الله‌زاده در خصوص اینکه شاید بهتر بود باشگاه استقلال پیش از این برخوردهای محکم‌تری با این بازیکن انجام می‌داد خاطرنشان کرد: ما می‌گفتیم او جوان است و خواستیم از او حمایت کنیم. جباری برای باشگاه تعیین تکلیف می‌کند و می‌گوید مربیتان خوب نیست یا توپ‌ها به درد نمی‌خورد. انگار او نمی‌داند که این توپ‌ها را AFC به ما داده است.

وی تصریح کرد: اصلاً انتظار نداشتم که او امروز چنین کاری کند ولی فردا تمرین استقلال از ساعت ۱۷:۳۰ در کمپ اختصاصی باشگاه برگزار می‌شود و خودم هم بعد از تمرین جلسه‌ای با بازیکنان خواهم داشت. اگر بدانم از بازیکنان کسی با جباری همکاری کرده و در این تعطیلی نقش داشته او را به کمیته انضباطی باشگاه می‌فرستم. مگر همه تیم‌ها به بازیکنان خود پول داده‌اند؟ مظلومی هم از این اتفاق ناراحت است ولی ما فردا تمرینات خود را ادامه می‌دهیم.

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 10:34 ] [ A--A ]

 

تمرین تیم فوتبال استقلال قرار بود از ساعت ۱۴ در کمپ اختصاصی این باشگاه برگزار شود. اعضای کادر فنی از بازیکنان خواستند خود را برای تمرین آماده کنند و چند دور دور زمین چمن بدوند و بعد راهی استخر و سونا شوند.

با این حال در ابتدای تمرین مجتبی جباری با حالتی اعتراض آمیز خطاب به مظلومی گفت: چه چیز را باید شروع کنیم؟ فصل تمام شد اما خبری از مدیرعامل نیست. نمی‌خواهیم شروع کنیم.

جباری سپس رو به بازیکنان کرد و گفت: همه با هم می‌رویم.

بعد از این حرف کاپیتان، بازیکنان استقلال زمین چمن را ترک کردند و بعد از مدتی هم از ورزشگاه خارج شدند.

پرویز مظلومی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: این تمرین ریکاوری قبل از بازی با نسف قارشی خیلی مهم بود و باید انجام می‌شد.

وی در مورد اینکه حق با چه کسی است، گفت: من نمی‌دانم حق با چه کسی است اما امیدوارم این مسئله هرچه سریع‌تر حل و با بازیکنان جلسه‌ای برگزار شود.

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 10:34 ] [ A--A ]

به گزارش سایت استقلالی ها، با توجه به نتایجی که در آخرین هفته لیگ‌برتر رقم خورد، تیم استقلال با 58 گل زده دارای بهترین خط حمله لیگ است.
آبی‌های تهران توانستند در دیدار پایانی لیگ با به ثمر رساندن سه گل مقابل نفت تهران، در پایان 34 هفته تلاش خود با 58 گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کنند.

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 10:34 ] [ A--A ]

ستقلال خودزنی کرد
فتح‌الله‌زاده: آخر هفته تکلیفم مشخص می‌شود/با این شرایط فصل بعد پنجم هم نمی‌شویم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید که پایان هفته جاری ماندن یا رفتنش از استقلال مشخص خواهد شد.

خبرگزاری فارس: فتح‌الله‌زاده: آخر هفته تکلیفم مشخص می‌شود/با این شرایط فصل بعد پنجم هم نمی‌شویم

علی فتح‌‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در خصوص عملکرد استقلال در لیگ یازدهم و تصمیمش برای فصل آینده صبحت‌‌های زیر را مطرح کرد:

فارس: آقای فتح‌الله‌زاده لیگ یازدهم تمام شد، شما روی حرف خودتان هستید و نمی‌خواهید بمانید؟

روی حرفم ایستاده‌ام. مشکلاتی که امسال داشتیم بخصوص در اواخر فصل مرا خیلی اذیت کرد و ما هم به خاطر همین مشکلات نتوانستیم قهرمان شویم. بهتر است یک نفر از بیرون به قضاوت بنشیند و بگوید چه کسی حق می‌گوید. من، هم باید بازیکنان را مدیریت می‌کردم، هم پول می‌آوردم و هم حاشیه‌ها را جمع می‌کردم. هر کسی در این شرایط اذیت می‌شود و کسی از عهده این مشکلات برنمی‌آید. منتظر هستم آقای عباسی از شهرستان برگردد و نزد او بروم و مشکلات را بازگو کنم. اگر مشکلات برطرف شود می‌مانم.

فارس: از نظر کارشناسان بحث‌های مدیریت اخیر باعث شد تیم استقلال نزول پیدا کند.

ما از جایی ضربه خوردیم که باید به دیگران ضربه می‌زدیم و از جایی که باید حمایت می‌شدیم ضربه خوردیم. بازی‌های ساده‌ای را از دست دادیم. قهرمانی دست ما بود و با یک اختلاف امتیاز جام را از دست دادیم. حاشیه‌ها به ما لطمه زد و خودم قبول دارم که صحبت‌های اخیر باعث شد افت کنیم.

متاسفانه برخی فکر می‌کنند وقتی اینطور صحبت می‌کنم می‌خواهم کسی را تخریب کنم اما ما در حال آسیب‌شناسی هستیم. نمی‌خواهم بگویم که من بی تقصیر و بی گناه بودم اما در مجموع در حق ما کم لطفی شد و تیمی که با هزار مصیبت جمع و جور کرده بودم خیلی مفت قهرمانی را از دست داد. البته باید از بازیکنان با غیرت استقلال و کادر فنی و همچنین هواداران تشکر کنم. بچه‌ها در لحظات آخر زحمت خود را کشیدند و کم نگذاشتند. آنها حتی اجازه ندادند قهرمان یک هفته قبل از پایان لیگ مشخص شود.

فارس: روز گذشته در ورزشگاه آزادی شعارهای مختلفی داده شد برخی فرهاد مجیدی را تشویق می‌کردند و عده‌ای هم علیه او شعار می‌دادند.

تیم بزرگ تنوع فکری بزرگی دارد. هواداران می‌گفتند فرهاد باید باشد ولی عده‌ای دیگر شعار می‌دادند که بازیکن پولکی نمی‌خواهیم. وقتی این همه تنوع وجود دارد کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند اگر تصمیماتشان واحد نشود و وارد میدان شوند ضربه می‌خورند. باز تاکید می‌کنم اگر شرایط برای ماندنم مهیا نباشد نمی‌مانم و این جمله هم شوخی نیست. با توجه به اینکه دیگر لیگ تمام شده این صحبت‌ را جدی‌تر می‌گویم.

این اواخر که متوجه شده بودم تیم دچار حاشیه شده ترمز خود را کشیدم چون نمی‌خواستم به استقلال ضربه وارد شود. برای بهبود شرایط اگر زورم به کسی نرسد زورم به خودم می‌رسد و نمی‌مانم. استقلال با این تفکر و با این شرایط لطمه می‌خورد و اگر به همین شیوه ادامه دهد سال بعد پنجم هم نمی‌شود.

فارس: اگر از بحث مدیریتی بگذریم و بخواهیم استقلال را از نظر فنی نقد کنیم شما به مدیریت خود و عملکرد کادر فنی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به طور حتم بحث مدیریت و فنی جدا از هم نیست. ما همانند یک حلقه متصل هستیم. ابتدا تیم خوبی بستیم و حتی نتیجه خوبی هم گرفتیم. این نتیجه را هیچ تیمی نگرفته است. تنها تیمی هستیم که یک جام قهرمانی راکسب کردیم و در لیگ هم سوم شدیم. اگر قرار باشد ایران 4 سهمیه در آسیا داشته باشد 2 سهمیه را استقلال گرفته است. ابتدای فصل مهره‌های خوبی گرفتیم که به ما لقب کهکشانی دادند.

فارس: اما در برخی پست‌ها هم کمبود بازیکن داشتید.

شما این را در نظر بگیرید که در یک مقطع زمانی واحد سه بازیکن خط میانی خود را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. در همین سه بازی پایانی که بازیکنان ما بازگشتند سه‌تا سه تا گل زدیم. آسیب‌دیدگی نه دست من است و نه دست مظلومی. ممکن است در طول فصل تصمیم‌گیری‌های من و یا مظلومی ایراد داشته اما در مجموع من به استقلال و عملکردمان نمره 17 یا 18 می‌دهم چون توانستیم قهرمان جام حذفی شویم.

شما تیمی را پیدا کنید که بالاتر از ما باشد حتی سپاهان که لیگ را گرفته در جام دیگری ناکام بوده اما ما توانستیم در لیگ سوم شویم. استقلال استحقاق کسب 2 جام را داشت و در این ماجرا بازیکنان تقصیرکار نیستند. این ما بودیم که از بیرون مقصر بودیم و نتوانستیم شرایط خوب را برای بازیکنان مهیا کنیم. من معتقدم استقلال خودزنی کرد.

 

 

فارس: پرویز مظلومی روز گذشته اعلام کرد مقصر قهرمان نشدن استقلال و رفتن مجیدی او بوده است.

اینطور نیست. مجیدی بازیکن بزرگی بود و من بازی‌های خوب او را کتمان نمی‌کنم اما وقتی از استقلال جدا شد ما در امر گلزنی کم نیاوردیم. یرکوویچ برای ما کم گل نزده است. ما خیلی بدشانسی آوردیم و اگر مظلومی این صحبت را کرده شکسته نفسی کرده است.

فارس: روز گذشته بخشی از هواداران استقلال از شما می‌خواستند امیر قلعه‌نویی را به این تیم بازگردانید. اکنون که مظلومی با استقلال قرارداد ندارد اگر شما ماندنی شوید گزینه اول قلعه‌نویی خواهد بود یا خیر؟

اجازه بدهید بازی استقلال و نسف‌قارشی تمام شود و من با مسئولان صحبت کنم و تکلیفم روشن شود سپس در این زمینه صحبت می‌کنم. شاید من در استقلال نباشم و به همین دلیل گفتن نظرم درست نیست. چهار، پنج روز تحمل کنید همه چیز مشخص می‌شود.

فارس: تجربه ثابت کرده که هر چه دیدتر بحث مدیریتی استقلال مشخص شود فصل خوبی در انتظار این تیم نخواهد بود.

من از دو ماه و نیم قبل به رئیس هیئت مدیره گفتم چون دیدم جوی نیست که به من کمک کنند به آنها تاکید کردم که به فکر بازیکن باشند و قرار هم شد آقایان فرزامی و زرینچه پیگیری‌های لازم را در خصوص بازیکنان انجام دهند. البته فصل تازه دیروز به پایان رسیده و ما فرصت کافی داریم. من هم اهل فرصت‌سوزی نیستم و قطعا در 5 روز آینده تکلیف خودم را روشن می‌کنم.

فردای بازی با نسف‌قارشی یعنی روز پنجشنبه مشخص می‌شود که ماندنی هستم یا نه و شاید برای رسیدگی به امور باشگاه به ازبکستان نروم. بازی حساسی با این تیم داریم و برای صعود به مرحله بعد حداقل به یک امتیاز نیاز داریم اما نباید برای یک امتیاز به میدان برویم. اگر سپاهان هم الاهلی را ببرد یک سوپر جام جانانه با آنها در اصفهان خواهیم داشت.

فارس: قبول دارید قهرمانی حق سپاهان بود.

فکر می‌کنم سپاهان و استقلال هر دو حق‌شان قهرمانی بود. به رحیمی و سپاهان بابت این قهرمانی تبریک می‌گویم و به مردم آذربایجان و امیر قلعه‌نویی هم تبریک می‌گویم.

فارس: چه زمانی با بازیکنان تسویه حساب می‌کنید؟

قرار بود چند روز قبل تنخواه وزارت ورزش به حساب باشگاه استقلال واریز شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من را با مشکلاتی روبرو کرد. امیدوارم این تنخواه برسد تا بتوانم از خجالت بازیکنان دربیایم.

انتهای پیام/

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 12:6 ] [ A--A ]
گزارش آماری فارس از بهترین‌ها و بدترین‌های لیگ یازدهم
از گل‌های زده استقلال تا آمار وحشتناک پرسپولیس/سپاهان، همیشه "ترین"!

خبرگزاری فارس: با پایان فصل یازدهم لیگ برتر فوتبال، برترین‌ها و بدترین‌های این لیگ مشخص شدند.

خبرگزاری فارس: از گل‌های زده استقلال تا آمار وحشتناک پرسپولیس/سپاهان، همیشه "ترین"!
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با قهرمانی تیم سپاهان به پایان رسید و آنچه از این دوره از رقابت های باقی ماند آمارهایی است که در تاریخ ثبت می شود.

در زیر نگاهی آماری به وضعیت تیم ها در سی و چهار هفته ای که با هم به رقابت پرداختند، می اندازیم و به بررسی ترین های لیگ برتر می پردازیم.

بیشترین پیروزی:

تیم های سپاهان، تراکتورسازی و استقلال با 19 برد بیشترین پیروزی را در فصل یازدهم کسب کردند. سپاهان با 67 امتیاز قهرمان شد، تراکتورسازی با 66 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و استقلال در رده سوم ایستاد.

بعد از این سه تیم، نفت تهران با 13 پیروزی بیشترین آمار برد را دارد. این تیم با وجودی که در پیروزی آمار بهتری از صبای قم دارد نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. صبا با 50 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از نفت تهران توانست سهمیه آسیایی را از آن خود کند.

 

 

بیشترین شکست:

مس سرچشمه با 20 شکست بیشترین باخت را به خود اختصاص داد و فولاد خوزستان با 14 شکست در رده دوم این آمار قرار گرفت. فولاد با وجودی که دومین تیم به لحاظ شکست در لیگ یازدهم شد اما سقوط نکرد.

بیشترین تساوی:

ذوب آهن با 18 تساوی بیشترین آمار را از آن خود کرد. این تیم 45 امتیاز کسب کرد. بعد از ذوب آهن تیم های راه آهن و شاهین بوشهر با 15 تساوی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

کمترین پیروزی:

تیم سقوط کرده مس سرچشمه با 5 برد کمترین آمار را در این زمینه دارد و در رده های دوم و سوم تیم های شاهین بوشهر و شهرداری تبریز با 6 پیروزی قرار دارند. هر سه تیم به لیگ دسته اول سقوط کردند.

کمترین شکست:

سپاهان، قهرمان لیگ با 5 شکست و تیم های استقلال و تراکتورسازی با 6 باخت کمترین آمار شکست را در این فصل کسب کردند. نکته جالب این است که پرسپولیس در این فصل 12 شکست را در کارنامه خود ثبت کرد.

صبای قم که توانست با 50 امتیاز سهمیه آسیایی بگیرد 8 شکست دارد اما ذوب آْهن که با 45 امتیاز در رده ششم قرار گرفت 7 شکست در کارنامه اش ثبت شد.

 

 

کمترین تساوی:

تیم های مس سرچشمه، تراکتورسازی و استقلال با 9 تساوی کمترین آمار را در این زمینه کسب کردند. دو تیم تراکتورسازی و استقلال به ترتیب نایب قهرمان و سوم لیگ شدند اما مس سرچشمه سقوط کرد.

بیشترین گل زده:

استقلال با وجودی که به مقام سوم لیگ رسید با 58 گل زده بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرد. بعد از آبی پوشان تراکتورسازی با 57 گل زده در رده دوم قرار گرفت و تیم قهرمان یعنی سپاهان با 54 گل زده در رده سوم ایستاد.

پرسپولیس که یکی از بدترین فصل های تاریخ خود در لیگ برتر را سپری کرد با وجودی که در رده دوازدهم جای گرفت 50 گل به ثمر رساند.

بیشترین گل خورده:

نفت آبادان با 57 گل خورده بدترین خط دفاع را از آن خود کرد و تیم های پرسپولیس و مس سرچشمه با 54 گل خورده در مقام های بعدی قرار گرفتند. این بدترین خط دفاع سرخپوشان در طول تاریخ لیگ برتر بوده است. شهرداری تبریز با 44 گل خورده دیگر تیمی است که بدترین خط دفاع را از آن خود کرده است.

 

 

بیشترین تفاضل گل:

سپاهان با 27 گل خورده و 54 گل زده و با تفاضل 27+ بهترین تفاضل گل را از آن خود کرد. تراکتورسازی با 57 گل زده و 32 گل خورده با تفاضل 25+ در رده دوم قرار گرفت و تیم استقلال با 58 گل زده و 34 گل خورده و تفاضل 24+ و کسب 66 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

کمترین تفاضل گل:

مس سرچشمه با 31- بدترین تفاضل گل لیگ یازدهم را از آن خود کرد. پرسپولیس هم اگر چه در این بین از برخی تیم ها بهتر بود اما برای اولین بار با تفاضل گل 4- بدترین آمار خود را بر جای گذاشت.

کمترین گل خورده:

تراکتورسازی با 32 گل خورده کمترین گل را دریافت کرده است.  ذوب آهن و ملوان انزلی هم با 33 گل خورده در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

 

لیگ یازدهم به غیر از این آمارها حاوی نکات دیگری هم بود که به شرح زیر است:

* سپاهان اگر می توانست 3 امتیاز بازی روز گذشته را کسب کند با 69 امتیاز رکورد کسب امتیاز در لیگ برتر را می شکست. رکورد قبلی هم دست سپاهان با 67 امتیاز بود.

* استقلال با پایان لیگ یازدهم در کل دوره های لیگ به امتیاز 599 رسید و تیم های سپاهان و پرسپولیس نیز به ترتیب امتیازهای 567 و 551 را کسب کردند.

*برای اولین بار در لیگ برتر بود که در روز پایانی این رقابت ها 3 تیم شانس قهرمانی داشتند. هموراه در طول تاریخ لیگ دو تیم در مجموع شانس قهرمانی داشتند.

*تراکتورسازی برای اولین بار توانست نایب قهرمان شود.

* تیم استقلال اگر یک گل دیگر می زد می توانست نایب قهرمان شود و به چهارمین نایب قهرمانی خود در لیگ برتر برسد اما این شانس را از دست داد.

*پرسپولیس بدترین آمارها را در لیگ یازدهم از خود به جا گذاشت.

*فابیو جانورایو به عنوان یک بازیکن خارجی در لیگ برتر تاکنون سه بار به مقام قهرمانی رسیده است. وی دو بار با سپاهان و یک بار با استقلال به مقام قهرمانی رسیده و آمار قابل توجهی از خود به جای گذاشت.

 

 

*کریم انصاری فرد با 21 گل زده توانست عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد. بعد از او فونیکه‌سی با 20 و رضا عنایتی با 18 گل در مقام های بعدی قرار گرفتند. فصل قبل رضا نوروزی با 24 گل زده توانست این عنوان را از آن خود کند.

* زلاتکو کرانچار برای اولین بار توانست در لیگ ایران به مقام قهرمانی برسد. وی پیش از این سرمربی پرسپولیس بود اما در لیگ نهم درحالی که کم کم با سرخپوشان در حال نتیجه گرفتن بود در تصمیمی عجیب از سوی کاشانی مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس کنار گذاشته شد و درحالی که پرسپولیس در رده سوم جای گرفته بود علی دایی به جای او در این مسند نشست. جالب اینکه پرسپولیس در آن سال لیگ را با عنوان چهارمی به پایان برد.

* علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان که اولین سال حضورش در این باشگاه را به عنوان مدیر سپری می کرد توانست به قهرمانی دست پیدا کند.

* تیم استقلال در حالی که هفته ها با اختلاف 9 امتیازی از سپاهان پیش بود به مقام سومی رسید اما توانست قهرمان جام حذفی شود.

 

*سپاهان برای چهارمین بار در 11 دوره لیگ برتر به عنوان قهرمانی دست یافت، ضمن اینکه این تیم روز گذشته سومین قهرمانی متوالی‌اش را جشن گرفت. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر محسوب می شود.

* بیشترین آمار تغییر مربی به تیم شهرداری تبریز و شاهین بوشهر اختصاص دارد. شهرداری تبریز فصل را با یسیچ آغاز کرد در میانه راه تیم به مدیرروستا رسید و سپس بیژن عزیزی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

شاهین بوشهر نیز که تمرینات و فصل را با حمید درخشان آغاز کرده بود در میانه راه به فیروز کریمی رسید ولی دوباره تیم به درخشان رسید اما او هم تاب نیاورد و اصغرکامیاب هدایت این تیم را بر عهده گرفت. بیشترین آمار تغییر مدیریت هم نصیب تیم شاهین بوشهر شد که تعداد مدیران عاملش از شمارش خارج شد و مشخص نشد این تیم چگونه اداره می شود و مسئولش چه کسی است.

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:54 ] [ A--A ]

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:55 ] [ A--A ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

About

اگه استقلالی هستی نظر یادت نره
Blog Custom

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 673
بازدید ماه : 1801
بازدید کل : 184258
تعداد مطالب : 406
تعداد نظرات : 98
تعداد آنلاین : 3

Alternative content


3846
بک لینک فا